Provence’ta şarap üreticileri iklim değişikliğiyle mücadele ediyor

iclal

Global Mod
Global Mod
“İklim değişikliğini tadabilirsiniz.”

Fransa’nın Mormoiron köyünde üçüncü nesil bir şarap üreticisi olan Frédéric Chaudière, beyaz şarabından bir yudum aldı ve bardağını bıraktı.

Artan sıcaklıklar, azalan yağışlar, ani donlar ve öngörülemeyen aşırı hava olayları asırlık çeşitlerin tadını değiştiriyor. Cehennem gibi geçen yaz, 333 milyar dolarlık küresel şarap endüstrisinin ne kadar acilen uyum sağlamaya zorlandığının son hatırlatıcısıydı. Dolu, kuraklık, orman yangınları ve sellerin İncil’de belirtilen oranlarda hasara neden olması nedeniyle Avrupa, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’da sıcaklık rekorları kırıldı.

Üzümler hava koşullarına en duyarlı mahsuller arasında yer alıyor ve Avustralya’dan Arjantin’e kadar çiftçiler mücadele ediyor. Dünyanın en büyük on bağcılık ülkesinden beşine ev sahipliği yapan ve dünyadaki bağcılık bölgelerinin yüzde 45’ini kapsayan Avrupa’da bu ihtiyaç özellikle büyüktür.


Bay Chaudière, Ventoux’daki şarap üreticileri birliğinin başkanıdır. Şarap imalathanesi Château Pesquié, iklim değişikliğinin son 50 yılda şarap üreticileri üzerindeki etkisinin önemli olduğu Rhone Vadisi’nde bulunuyor.

Yakın zamanda yapılan bir analize göre, ilk tomurcuklar 1970’lerin başına göre 15 gün daha erken ortaya çıkıyor. Olgunlaşma 18 gün önce başlar. Hasat ise eylül ayının ortası yerine ağustos ayının sonlarında başlıyor. Değişim bekleniyordu ancak artan hız şok etkisi yarattı.

Pek çok üzüm bağında, yeni hava koşulları üzümlerin küçülmesine, dolayısıyla daha tatlı, daha yüksek alkollü şarapların üretilmesine neden oluyor. Maalesef bu gelişmeler tüketicilerin daha hafif, daha taze, daha asitli ve daha az alkollü şaraplara yönelmesiyle çelişiyor.


Diğer şarap imalathaneleri için ise zorluklar daha da büyük: kıt su kaynakları onların varlığını tehdit ediyor.

Ancak bu değişikliklere nasıl yanıt verileceği tam olarak açık değildir.


Örneğin acil sulama, genç asmaları kavurucu sıcakta ölmekten kurtarabilir. Ancak uzun vadede yüzeye yakın suya erişim, köklerin kendilerini sürdürmek için ihtiyaç duydukları yer altı su seviyelerini aramak üzere toprağın derinliklerine inemeyebileceği anlamına geliyor.

Crestet köyünün yukarısındaki bir ortaçağ manastırının bulunduğu La Verrière’de küçük ve nispeten yeni bir aile şaraphanesi olan Chêne Bleu, yenileyici ve organik yetiştirme ve işleme adaptasyonlarının geliştirilmesinde bölgenin liderlerinden biridir.


2006 yılında şarap imalathanesini kocası Xavier ile birlikte açan Nicole Rolet, “Hepimiz benzer hava koşullarıyla karşılaşacağız” dedi.

Ona göre iklim değişikliğine iki yanıt var: doğaya zarar veren kimyasallar ve yapay katkı maddeleri ile onunla mücadele edebilirsiniz ya da “biyolojik çeşitlilik yoluyla ekolojinin dengeli işleyişini yaratabilirsiniz.”


Bir sabah hasatçılar asma sıralarında yavaşça yürürken, Grenache üzümlerinin dolgun mor salkımlarını elle keserken doğal yaklaşım açıkça ortaya çıktı.


Sabit ahşap kazıkların yerini asmalar büyüdükçe yukarıya doğru ayarlanabilen bir kafes sistemi aldı; böylece üzümleri kavurucu güneşten korumak için yaprakların doğal bir gölgelik olarak konumlandırılması sağlandı.

Sıralar arasındaki zemini otlar kaplıyor. Bunlar erozyonla mücadele etmek, suyu tutmak, toprağı zenginleştirmek, daha fazla karbon tutmak ve zararlıları ve hastalıkları kontrol altına almak için ekilen örtü bitkilerinden sadece birkaçıdır.

Bilim insanları artan bitki ve hayvan çeşitliliğinin iklim değişikliğinin mahsuller üzerindeki etkisini azaltabileceğini buldu ve bir çalışmanın belirttiği gibi “iklim değişikliğine dirençli tarım sistemleri oluşturmada insan seçimlerinin oynadığı kritik rolün” altını çizdi.


Chêne Bleu’nün zümrüt yeşili tarlaları kır çiçekleri, çok çeşitli bitki türleri ve özel bir ormanla çevrilidir. Çapraz tozlaşmayı artırmak için bir arı kolonisi ve şaraphanede kullanılan suyu doğal olarak filtrelemek için bir bambu korusu bulunmaktadır.

Koyunlar gübre olarak gübre sağlar. Bağ ayrıca, başıboş dolaşan yaban domuzları için “spa” adı verilen çamurlu bir havuz kazdı ve onları kendi su kaynaklarıyla sulu üzümlerden uzaklaştırdı.

Rolets, çiftçilik uygulamalarını denemek için üniversite araştırmacılarıyla birlikte çalıştı. Ve hayvan ve bitki türlerinin sayımını yürütüyorlar ve diğer şeylerin yanı sıra, uzun, halkalı kuyruğu olan kedi benzeri bir hayvan olan genet gibi nadir canlıları yakalamak için kızılötesi cihazlar kuruyorlar.

Restore edilmiş manastırdaki taş kemerli büyük bir yemek odasında oturan Bayan Rolet, “İnsanlar deneysel çalışmalar yürütüyor ve resmi ve gayri resmi olarak en iyi uygulamaları teşvik ediyor” dedi. “Bunu yapmak şaşırtıcı derecede zor.”

“Kimsenin burnunu bileği taşından kaldırıp dünyanın diğer ucundaki birinin ne yaptığına bakacak zamanı veya parası yok” diye açıkladı.


Şarap imalathanesinde sabahın hasadı bir taşıma bandına boşaltılıyor; burada işçiler başıboş yaprakları veya zarar görmüş yemişleri ayıklıyor ve ardından bunları hafif bir balon presine bırakıyor. Altın rengi su, kuru buzla kaplı bir kaseye damlayarak buhar ve dallardan oluşan girdaplar yaratıyor. Buz bakteri üremesini önler ve oksijeni tüketerek tadı etkileyebilir.

Chêne Bleu, komşu üzüm bağlarının çoğunda bulunmayan birçok avantaja sahiptir. 75 hektarlık alanı nispeten izole edilmiş olup, biyolojik çeşitliliği korumayı ve sürdürülebilir uygulamaları teşvik etmeyi amaçlayan UNESCO Biyosfer Rezervi kapsamında yer almaktadır. Tektonik bir plakanın tepesindeki kireçtaşı kayalıklarının üzerinde yer aldığı için toprak, eski deniz yataklarını ve zengin bir mineral kombinasyonunu içeriyor. Ve 1.600 feet yükseklikte Provence’ın en yüksek üzüm bağlarından biridir.

Daha soğuk gece sıcaklıkları ve daha kısa süreli yoğun ısı nedeniyle, şarap üreticileri giderek daha yüksek rakımlara yöneliyor. İspanya’nın Katalonya bölgesinde, küresel şarap üreticisi Familia Torres, son yıllarda 3.000 ila 4.000 feet yükseklikte üzüm bağları dikti.


Chêne Bleu’nun başka kaynakları da var. Başarılı bir iş adamı ve Londra Menkul Kıymetler Borsası’nın eski başkanı olan Bay Rolet, şarap imalathanesinin son teknoloji ekipmanlarını ve deneylerini finanse edebildi. Daha büyük bir pazarlama bütçesi, şarap imalathanesinin başkalarının riske atmak istemeyeceği riskler almasına olanak tanır.

Örneğin Rolet’ler bazen, üst düzey teklifleri için daha fazla çeşit denemek amacıyla, yasal olarak tanımlanmış ve korunan şarap üretim bölgeleri gibi geleneksel adlandırmaları atlamayı seçiyordu.


Şarap listesi değişse de Fransa’nın katı sınıflandırma sistemi değişmedi. Etiketler, alıcıların ne satın aldıklarını bilmelerini sağlamak için onlarca yıl önce tanıtıldı. Ancak artık bu tanımlar, çiftçilerin iklim değişikliğine daha iyi dayanabilecek asma arayışında kullanabileceği çeşit türlerini sınırlayabilir.


Ventoux Luberon bölgelerinde 450 hektarlık araziyi işleyen yaklaşık 50 şarap üreticisinden oluşan bir kooperatif olan Cave de Lumières’in yöneticisi Julien Fauque, “Şarap üreticilerinin yaşadıklarıyla yetkililerin yaptıkları arasında büyük, sinir bozucu bir gecikme var” dedi. .

İklim değişikliği, çiftçilerin bir zamanlar düşünülemez olan uygulamaları yeniden düşünmesini gerektirebilir.

Az miktarda su eklemenin alkol seviyelerini düşürebileceğini ve fermantasyonun durmasını önleyebileceğini söyledi, ancak Avrupa Birliği genelinde kesinlikle yasaklanan bu uygulama bir şarap üreticisinin hapse girmesine neden olabilir. Kaliforniya ise bu tür eklemelere izin veriyor.


Rhône’un güneyindeki en büyük şarap imalathanelerinden biri olan Gigondas’taki Gabriel Meffre’nin iletişim direktörü Anthony Taylor, sistemin esnek olduğunu söyledi. Ancak resmi düzenleyiciler hakkında “Onlar bir tel ile bağlılar” dedi. “Mümkün olduğunca başarılı bir profil sürdürmek istiyorlar ve aynı zamanda bir şeyleri değiştirmemiz veya yeni çeşitler sunmamız gerektiğini savunan karşı tarafı da dinlemek istiyorlar.”

Ancak değişimin hızı giderek artıyor, Bay Taylor şunları söyledi: “İlerlediğimiz hız oldukça korkutucu.”
 
Üst